Priser

Priser våren 2024
Alla priser är inklusive moms

• En kurs 13 x 40 min 1200 kr
  • En kurs 13 x 55 min 1400 kr

Planerade uppehåll

• Sportlov – måndagen 26 februari – söndagen 3 mars
  • Påsklov – torsdagen 28 mars – söndagen 3 april

Uppvisning på Gävle Teater

• Barngrupper lördagen 4 maj
  • Ungdomsgrupper söndagen 5 maj

Betalningsvillkor! Läs noga så undviker vi missförstånd!

Prova på

Det kostar ingenting att prova, men även om man bara vill prova på, behöver man anmäla sig till den/dom kurser man vill prova. Sedan avbokar man sig från den/dom kurser man inte vill fortsätta på, senast dagen efter första tillfället. Om man vill välja mellan flera kurser kan man anmäla sig till alla man vill prova, sedan ska man avboka sig från dom kurser man inte vill fortsätta på, senast dagen efter den sista kursen man har provat. Varför måste jag anmäla mig om jag bara vill prova? Vi behöver veta hur många som kommer till varje kurs. Varje kurs har begränsad antal platser och det går inte att prova en kurs som är fullbokad. Men, man kan anmäla sig och sedan avboka senast dagen efter första tillfället.

Anmälan är bindande.
Hela kursavgiften betalas även om man deltar oregelbundet eller avbryter kursen. Gäller även om man avbryter kursen pga skada eller sjukdom. Vid skada eller sjukdom kan man kolla upp med det försäkringsbolaget där man är försäkrad om det kan ge ersättning. Konsumentverket rekomenderar försäkringsbolaget ERV

Ångerrätt

Om man väljer att inte fortsätta efter första kurstillfället, måste man meddela detta via e-post senast dagen efter första kurstillfället. Om man anmält sig till flera kurser måste man meddela detta senast dagen efter första tillfället på den sista kursen i ordningen.

Avbokning

Avbokning görs senast dagen efter första tillfället. Kan man inte vara med på första tillfället, behöver man meddela det, antingen vid anmälan eller via mail/sms. Om man inte avbokar sig från kursen senast dagen efter första tillfället är man skyldig att betala hela kursavgiften. Att inte börja på kursen betraktas inte som avbokning. Detta eftersom man tar upp plats som vi kunde erbjuda någon annan. Man avbokar sig genom att svara på bekräftelsen man fått på mail. Har man inte mailet kvar går det bra att skriva nytt mail. Kontaktuppgifterna finns på ackesdansskola.se. Har man inte tillgång till internet, kan man svara på sms man fått eller skriva nytt till oss. Det går även att ringa till oss och avboka, men det blir i sista hand då vi inte kan svara i telefon alltid. Man får alltid svar/kvitto på mail/sms att vi har tagit emot avanmälan. Har man inte fått det bör man ringa till oss. Man avanmäler sig inte genom att säga detta till läraren eller via kompisar och bekanta.

Betalning

Vi mailar fakturan till den primära mailadressen man uppger vid anmälan. Har man inte fått mail i inkorgen, bör man kolla även i skräpposten beroende på inställningar i skräppostfiltret. OBS! Vi skickar alltid faktura/bekräftelse på mail. Om du inte fått den, bör du kontakta oss på mail eller telefon. Du kan vara anmäld även om du inte fått bekräftelse pga att du angett fel mailadress eller att mailet fastnat i spamfilter. Vi skickar inga inbetalningskort med vanlig post. Vid försenad betalning skickas en påminnelse med kursavgiften + dröjsmålsränta 8% + förseningsavgift på 60 kr.

Betalningsalternativ

Betalning görs på BankGiro 5516-1699 eller SWISH 123 644 99 87 senast den 31 januari 2023. Vid betalning skrivs referennumret i meddelandet (refernesnumret hittar man på fakturan man fått på mail). Det går även att betala med friskvårdsbidrag från: EPassi och Wellnet. Friskvårdsbidrag är personlig och man kan betala bara för egen träning/dans. Det går inte att betala för sina barn eller någon annan.

Skador och försäkringar

Tänk på att dans är fysisk aktivitet och att det kan förekomma skador. Ackes Dansskola ansvarar inte för skador som kan förekomma på väg till och från samt på våra lokaler och/eller våra evenemang. Alla som deltar på våra kurser eller befinner sig i våra lokaler och/eller våra evenemang, har eget ansvar att teckna egna försäkringar. Konsumentverket rekomenderar försäkringsbolaget ERV

Så funkar det

Varje kurs är på 13 tillfällen fördelat på 13 veckor Vi har uppehåll för sport- och påsklov på vårterminen och höstlov på höstterminen. Exakta datum presenteras på vår websida ca 4 veckor innan det aktuella lovet. Tanken är att det alltid ska vara samma dag och tid. Om ordinarieläraren blir sjuk, är på utbildning etc. försöker vi i första hand hitta vikarie. Hittar vi ingen vikarie, tar vi igen det missade tillfälle på sport- och påsklovet på vårterminen och höstlovet på höstterminen. Om inte detta är möjligt, tar vi igen det missade tillfället på annan dag och tid.

Fotografering

Vi förbehåller oss rätten att fotografera och filma föreställningar och lektioner för marknadsföring på webben och i tryck.